Regulamin sklepu
-
Regulamin sklepu internetowego.
- 1. Warunki ogólne i definicje,
- 2. Składanie zamówień i ich realizacja,
- 3. Składanie zamówień przez konsumentów i ich realizacja,
- 4. Ceny,
- 5. Formy płatności,
- 6. Dostawy i zwroty,
- 7. Dostawy i zwroty w sprzedaży na rzecz konsumentów,
- 8. Prawo odstąpienia od Umowy przez Konsumentów,
- 9. Prawo własności,
- 10. Gwarancja i reklamacje,
- 11. Niezgodność towaru z umową rękojmia i gwarancja w sprzedaży na rzecz konsumentów.
- 12. Dane osobowe,
- 13. Postanowienia końcowe.
- 1 Warunki ogólne i definicje.
- Niniejszy regulamin (dalej jako: Regulamin ) określa zasady działania sklepu internetowego World Metal (dalej jako: Sklep internetowy) oraz warunki dokonywania zakupów za jego pośrednictwem.
- Składanie zamówień lub dokonywanie innych czynności w ramach działania Sklepu internetowego World Metal jest równoznaczne z akceptacją treści niniejszego Regulaminu.
- Właścicielem i administratorem Sklepu internetowego World Metal jest Spółka Metzink Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Jana Czochralskiego 4, 61 – 248 Poznań, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu pod numerem KRS: 0000471922, posiadająca NIP 7792415110, REGON 302494184 (dalej jako: Sprzedający lub Sprzedawca).
- Sklep internetowy World Metal stanowi przedmiot prowadzonej przez Spółkę Metzink Sp. z o.o. działalności gospodarczej, polegającej na prezentacji i sprzedaży towarów handlowych w postaci pokryć dachowych i elewacyjnych, systemów rynnowych, metaloplastyki, blach płaskich, itp. za pośrednictwem domeny internetowej znajdującej się pod adresem: www. world-metal.pl.
- Wszystkie produkty lub towar znajdujące się w ofercie Sklepu internetowego są fabrycznie nowe i posiadają wymagane prawem atesty, certyfikaty i zezwolenia. Produkty oznaczone w sposób wyraźny na stronie internetowej Sklepu jako produkty poprezentacyjne nie są produktami nowymi.
- Definicje:
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
a/ Kupujący to pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, zawierająca ze Sprzedającym umowę kupna – sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego World Metal,
b/ Konsument to kupujący będący osobą fizyczną dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
c/ Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.),
d/ Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego World Metal,
e/ Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy METZINK sp. z o.o. a Kupującym, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu World Metal,
f/ Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827),
h/ Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.),
i/ Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę zamawianych przez niego Produktów,j/ Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną – umowa zawierana pomiędzy Klientem a METZINK sp. z o.o., dotycząca wykonania usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej.
- 2 Składanie zamówień i ich realizacja.
- Informacje o produktach METZINK sp. z o.o., znajdujące się na stronie Sklepu internetowego, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Kupujący, składając zamówienie w Sklepie Internetowym, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w potwierdzeniu rejestracji zamówienia. Umowa zostaje zawarta w chwili przesłania Kupującemu przez Sprzedającego potwierdzenia rejestracji zamówienia.
- Zamówienie produktu może być złożone poprzez:
a/ Sklep internetowy – klikając w link „zamawiam” umieszczony przy danym produkcie. Po umieszczeniu wszystkich zamawianych produktów w koszyku oraz wyborze sposobu dostawy towaru należy kliknąć na ikonę „Realizuj zamówienie”. System poprowadzi dalej przez kolejne procedury.
b/ E-mailem – poprzez wysłanie zamówienia na adres: sklep@metzink.pl, podając nazwę produktu, symbol, ilość, cenę oraz dane Kupującego (firma/imię i nazwisko, ulica, numer domu i mieszkania, kod pocztowy, miasto, telefon kontaktowy, adres e-mail) oraz adres dostawy (firma/imię i nazwisko, ulica, numer domu i mieszkania, kod pocztowy, miasto, telefon kontaktowy, adres e-mail), jeśli jest on inny niż adres Kupującego.
- Warunkiem realizacji zamówienia w Sklepie internetowym jest prawidłowe wypełnienie przez Kupującego formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Sklepu internetowego sklep@metzink.pl, bądź poprzez podanie danych koniecznych do zawarcia i wykonania umowy bez konieczności rejestracji. Kupujący wypełniając formularz zobowiązany jest do podania prawdziwych danych adresowych, telefonicznych i e-mail. Rejestracja jest bezpłatna.
- Sprzedawca nie odpowiada za szkody wynikłe z niepoprawności danych podanych przez Kupującego w formularzu rejestracyjnym.
- Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny na dobę przez cały rok. Jednakże zamówienia złożone w soboty, niedziele, święta i dni wolne od pracy będą rozpatrywane w następnym dniu roboczym, przypadającym po dniu złożenia zamówienia, od godz. 9.00.
- Każdorazowe zamówienie wymaga potwierdzenia jego przyjęcia przez Sprzedawcę, co odbywa się mailowo, na adres e-mail wskazany przez Kupującego przy składaniu zamówienia. Wysyłka nie będzie realizowana w przypadku braku możliwości podjęcia kontaktu z Kupującym w ciągu 3 dni roboczych od momentu złożenia przez niego zamówienia. W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia przez Sprzedawcę, Kupujący otrzymuje taką informację drogą mailową.
- Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia dochodzi do zawarcia umowy kupna-sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Termin realizacji zamówienia uzależniony jest od tego, czy produkt znajduje się aktualnie na magazynie Sprzedawcy, czy też wymaga sprowadzenia od jego producenta. W przypadku, gdy towar znajduje się na magazynie, zamówienie realizowane jest w terminie do 7 dni roboczych od momentu jego potwierdzenia. W przypadku wyboru przez Kupującego produktu oznaczonego „na zamówienie” uznaje się, że produkt nie znajduje się na magazynie Sprzedawcy, a czas realizacji jest ustalany każdorazowo indywidualnie przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo zrezygnować z zawarcia umowy w sytuacji, gdy zaproponowany czas realizacji nie jest dla niego satysfakcjonujący.
- W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowitą lub częściową realizację zamówienia, Sprzedawca kontaktuje się z Kupującym mailowo i indywidualnie uzgadnia terminy realizacji zamówienia (częściowa realizacja zamówienia, wydłużenie terminu oczekiwania, anulowanie całości lub części zamówienia, itp.).
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się:
a/ W przypadku zamówień płatnych przelewem – po wpłynięciu należności na konto Sprzedawcy,
b/ W przypadku przedpłaty – po wpłynięciu należności na konto Sprzedawcy,
.
- 3 Składanie zamówień przez konsumentów i ich realizacja.
- Sklep internetowy realizuje również sprzedaż na rzecz konsumentów.
- Celem dokonania zakupu Konsument musi złożyć zamówienie oraz potwierdzić treść i warunki złożonego zamówienia dokonując odpowiednich dalszych czynności, w tym potwierdzając link aktywujący zamówienie przesłany na podany przez Konsumenta adres e-mail, stanowiący jednocześnie zobowiązanie do zapłaty. Potwierdzenie zamówienia i zobowiązania do zapłaty jest traktowane jako chwila wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumentów.
- Zamówienie może być złożone wyłącznie poprzez Sklep internetowy.
- Sprzedawca nie odpowiada za szkody wynikłe z niepoprawności danych podanych przez Konsumenta w formularzu rejestracyjnym.
- Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny na dobę, przez okres całego roku. Jednakże, zamówienia złożone w soboty, niedziele, święta i dni wolne od pracy, będą rozpatrywane w następnym dniu roboczym, przypadającym po dniu złożenia zamówienia, od godz. 9.00.
6.. W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia przez Sprzedawcę, Kupujący otrzymuje taką informację drogą mailową.
- Realizacja zamówienia:
a/ Warunkiem realizacji zamówienia w Sklepie internetowym jest prawidłowe wypełnienie przez Kupującego formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Sklepu internetowego sklep@metzink.pl, bądź podanie danych koniecznych do zawarcia i wykonania umowy bez konieczności rejestracji. Kupujący wypełniając formularz zobowiązany jest do podania prawdziwych danych adresowych, telefonicznych i e-mail. Rejestracja jest bezpłatna.
b/ Termin realizacji zamówienia uzależniony jest od tego, czy produkt znajduje się aktualnie na magazynie Sprzedawcy, czy też wymaga on jego sprowadzenia od producenta. W przypadku, gdy towar znajduje się na magazynie zamówienie realizowane jest w terminie do 5 dni roboczych od momentu jego potwierdzenia. W przypadku wyboru przez Konsumenta produktu oznaczonego „na zamówienie” uznaje się, że produkt nie znajduje się na magazynie Sprzedawcy, a czas realizacji jest ustalany każdorazowo indywidualnie przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo zrezygnować z zawarcia umowy w sytuacji, gdy zaproponowany czas realizacji zamówienia nie jest dla niego satysfakcjonujący.
c/ W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowitą lub częściową realizację zamówienia, Sprzedawca kontaktuje się z Kupującym mailowo i indywidualnie uzgadnia terminy realizacji zamówienia (częściowe realizacje zamówienia, wydłużenie terminu oczekiwania, anulowanie całości lub części zamówienia, itp.).
d/ W razie niedostarczenia przesyłki nie objętej oddzielnym zamówieniem w terminie trzydziestu dni od dnia zawarcia umowy, Kupujący może wyznaczyć sprzedawcy dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić.
W przypadku zamówień płatnych przelewem – po wpłynięciu należności na konto Sprzedawcy
W przypadku przedpłaty – po wpłynięciu należności na konto Sprzedawcy.
- 4 Ceny.
- Ceny wskazane w Sklepie internetowym są cenami wyrażonymi w złotych polskich. Klient otrzymuje do swojej wiadomości cenę netto (bez podatku VAT) oraz cenę brutto (zawierającą podatek VAT) danego produktu.
- Ceny umieszczone przy produktach nie uwzględniają kosztów transportu, po przejściu do opcji „Dodaj do koszyka”.
- Do sprzedaży promocyjnej przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień odbywa się w tym przypadku według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
- Kupujący otrzymuje na zamówione towary fakturę VAT bądź paragon. Dane do faktury VAT powinny być podane przy składaniu zamówienia.
- 5 Formy płatności.
- Kupujący dokonuje wyboru formy płatności za zamówiony towar poprzez płatność:
a/ Kartą kredytową lub e-przelewem ( autoryzacja on-line)
b/ Przelewem na konto w SGB 33 1610 1247 2064 0210 1839 0001.
- Zamówienie jest realizowane po wpływie środków na konto Sprzedawcy.
- 6 Dostawy i zwroty.
- Sprzedawca przewiduje trzy sposoby dostarczania przesyłek:
a/ Za pośrednictwem Poczty Polskiej,
b/ Za pośrednictwem kuriera,
c/ transportem własnym.
- Zamówiony towar można odebrać również w siedzibie Sprzedawcy w godzinach 8.00-15.00 w dni robocze, po uprzednim awizowaniu przez Kupującego chęci odbioru osobistego, zgłoszonego przed przystąpieniem do wysyłki towaru.
- Sposób dostarczenia przesyłki określa Kupujący przy składaniu zamówienia oraz przy podaniu dokładnego adresu dostawy (firma/imię i nazwisko, ulica, numer domu i mieszkania, kod pocztowy, miasto, telefon kontaktowy, adres e-mail).
- Koszty dostawy podane są w formularzu zamówienia przy dokonywaniu wyboru sposobu dostawy. Wybierając sposób dostawy Kupujący akceptuje wskazany w formularzu koszt dostawy, który jest doliczony do należności za zamawiany towar.
- Kupujący ma obowiązek sprawdzić w obecności pracownika firmy kurierskiej jakość i kompletność dostawy oraz odnotować na liście przewozowym jego ewentualne uszkodzenia lub braki. List przewozowy stanowi dowód stanu przesyłki w chwili jej odbioru, co wpływać może na zakres wzajemnych roszczeń stron umowy, a także zakres i skuteczność ich roszczeń wobec przewoźnika.
- Towary produkowane na specjalne życzenia klienta nie podlegają zwrotom.
- Na wniosek Kupującego Sprzedający może dopuścić możliwość zwrotu towaru, nawet jeśli odpowiada on warunkom umowy. O możliwości zwrotu decyduje w takim przypadku wyłącznie Sprzedający.
- Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie po jego odbiorze przez Kupującego. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą w celu umówienia sposobu zwrotu przesyłki.
9.Zwracany towar nie może być uszkodzony, nie może nosić on śladów jego używania, musi zostać on zwrócony w oryginalnym nienaruszonym opakowaniu.
- Wystawienie faktury korygującej bądź paragonu korygującego oraz zwrot należności za odsyłany towar następuje na adres wskazany przy złożeniu zamówienia i na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego.
- Niezachowanie warunków zwrotu określonych w punktach 8 i 9 powyżej spowoduje odmowę zwrotu uiszczonej ceny i przesłanie towaru zwrotnie do Kupującego. Będzie on wtedy obowiązany do zapłaty jego pełnej ceny na rzecz Sprzedającego.
- 7 Dostawy i zwroty w sprzedaży na rzecz konsumentów.
- Sprzedawca przewiduje trzy sposoby dostarczania przesyłek na rzecz kupujących będących konsumentami:
a/ Za pośrednictwem Poczty Polskiej,
b/ Za pośrednictwem kuriera,
c/ Za pośrednictwem własnego transportu.
- Zamówiony towar można odebrać również w siedzibie Sprzedawcy w godzinach 8.00 – 15.00 w dni robocze, po uprzednim awizowaniu przez Kupującego chęci odbioru osobistego, przed przystąpieniem do wysyłki,
- Sposób dostarczenia przesyłki określa Kupujący przy składaniu zamówienia oraz przy podaniu dokładnego adresu dostawy (firma/imię i nazwisko, ulica, numer domu i mieszkania, kod pocztowy, miasto, telefon kontaktowy, adres e-mail),
- Koszty dostawy podane są w formularzu zamówienia przy dokonywaniu wyboru sposobu dostawy. Wybierając sposób dostawy Kupujący akceptuje podany koszt dostawy, który jest doliczony do należności za zamawiany towar.
- Kupujący ma obowiązek sprawdzić w obecności pracownika firmy kurierskiej jakość i kompletność dostawy oraz odnotować na liście przewozowym ewentualne uszkodzenia lub braki. List przewozowy stanowi dowód stanu przesyłki w chwili jej odbioru, co wpływać może na zakres roszczeń stron umowy wobec siebie i wobec przewoźnika.
- 8 Prawo odstąpienia od Umowy przez Konsumentów.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny (nie dotyczy produktów specjalnych, towarów wykonanych na wymiar, towarów wykonanych na specjalne zamówienia klienta lub towarów specjalnie sprowadzonych pod zamówienie klienta).
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni liczonych od dnia:
a/ w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy – w przypadku sprzedaży jednego produktu,
b/ w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy – w przypadku sprzedaży wielu produktów dostarczanych osobno,
c/ w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej partii lub części – w przypadku sprzedaży towarów dostarczanych partiami lub w częściach,
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi złożyć Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy (nie dotyczy produktów specjalnych opisanych w ust. 1 powyżej). Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu – PLIK DO POBRANIA. Oświadczenie powinno zostać wysłane na adres: METZINK sp. z o.o., ul. Jana Czochralskiego 4, 61 – 248 Poznań.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Sprzedający zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy także drogą elektroniczną, w związku z czym Konsument może także odstąpić od umowy:
a/ przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy,
b/ przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy.
- Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego drogą elektroniczną.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego przez Kupującego drogą elektroniczną, Sprzedający w sposób niezwłoczny potwierdza jego otrzymanie.
- Sprzedający może się wstrzymać z dokonaniem zwrotu płatności na rzecz Kupującego do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Sprzedającemu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument, który odstąpił od Umowy, powinien niezwłocznie odesłać będące przedmiotem umowy przedmioty na adres Sprzedającego tj. METZINK Sp. z o.o., ul. Jana Czochralskiego 4, 61 – 248 Poznań, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia poinformowania Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem ww. terminu 14 dni kalendarzowych.
- Konsument pokrywa tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Gdy ze względu na charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A., a została ona dostarczona Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał on w chwili zawarcia umowy, Sprzedający odbierze ją na własny koszt.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy, które wynika z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jej charakteru, cech oraz jej funkcjonowania.
- 9 Prawo własności
Zamówiony przez Kupującego produkt pozostaje własnością Sprzedającego, do momentu realizacji przez Kupującego pełnej za niego zapłaty.
- 10 Gwarancja i reklamacje
- Produkty oferowane w Sklepie internetowym posiadają gwarancję producenta lub dystrybutora, są fabrycznie nowe i wolne od wad, a w razie potrzeby posiadają instrukcję obsługi dostarczaną wraz z towarem. Nie dotyczy to towarów poprezentacyjnych, gdzie o kwestiach wskazanych powyżej Sprzedawca informuje indywidualnie Kupującego w stosunku do danego towaru.
- Zasady postępowania gwarancyjnego określają każdorazowo karty gwarancyjne i inne dokumenty dołączone do zakupionego towaru. Przy opisie każdego produktu znajduje się informacja o typie gwarancji, jaką jest objęty dany towar. Warunki gwarancji danego typu, instrukcja przechowywania, transportowania i montażu towaru są dostępne na stronie internetowej sklepu pod adresem: sklep@metzink.pl.
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne należy kierować na adres mailowy: sklep@metzink.pl lub osobiście do Sprzedawcy,
- Realizacja roszczeń z gwarancji nie wyłącza roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, uregulowanej w przepisach kodeksu cywilnego.
- Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
a/ nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b/ nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
c/ nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d/ została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
- 11 Niezgodność towaru z umową rękojmia i gwarancja w sprzedaży na rzecz konsumentów.
- Produkty oferowane w Sklepie internetowym posiadają gwarancję producenta lub dystrybutora, są fabrycznie nowe i wolne od wad, a w razie potrzeby posiadają instrukcję obsługi dostarczaną wraz z towarem. Nie dotyczy to towarów poprezentacyjnych, gdzie o kwestiach wskazanych powyżej Sprzedawca informuje indywidualnie w stosunku do danego towaru.
- Zasady postępowania gwarancyjnego określają każdorazowo karty gwarancyjne i inne dokumenty dołączone do zakupionego towaru. Przy opisie każdego produkt znajduje się informacja o typie gwarancji, jaką jest objęty dany towar. Warunki gwarancji, instrukcji przechowywania, transportu, montażu danego typu są dostępne na stronie internetowej sklepu pod adresem: sklep@metzink.pl.
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne należy kierować na adres mailowy: sklep@metzink.pl bądź lub osobiście do Sprzedawcy.
- Realizacja roszczeń z gwarancji nie wyłącza roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, uregulowanej w przepisach kodeksu cywilnego.
- Uwzględniając przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta Sprzedający odpowiada wobec Konsumenta, w razie braku zgodności towaru z Umową oraz za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania do świadczenia usług. Sprzedający ponosi odpowiedzialność, o której mowa w zd. 1 również wobec osoby fizycznej, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wobec pozostałych Klientów Sprzedający odpowiada zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, jeśli rzecz sprzedana ma wadę (na zasadzie rękojmi).
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez samego Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- W przypadku braku zgodności towaru z Umową Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedający może wymienić towar, jeśli Konsument zażądał jego naprawy lub naprawić go, gdy Konsument zażądał jego wymiany tylko jeśli zapewnienie zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby od Sprzedającego nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
- Konsument udostępnia Sprzedającemu towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
- Jeżeli produkt został zamontowany przed ujawnieniem się jego braku zgodności z umową, Sprzedający zdemontuje towar oraz zamontuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli brak zgodności towaru z umową nie został usunięty przez Sprzedającego stosownie do uregulowań ust. 5 – 12 powyżej, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy. Konsument może złożyć oświadczenie, o którym mowa w zd. 1 powyżej również, gdy brak zgodności towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy lub z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedający nie doprowadzi towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Cena towaru obniżona w sposób zgodny z treścią ust. 13 powyżej musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z Umową.
- Sprzedający zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar na rzecz Sprzedającego, czyniąc to na jego koszt. Sprzedający zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania towaru, lub dowodu jego odesłania.
- METZINK sp. z o.o. zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia i do poinformowania Konsumenta o swoim rozstrzygnięciu, czyniąc to w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku.
- Reklamacje dotyczące braku zgodności towaru z Umową albo niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania do świadczenia usług albo wady rzeczy mogą być składane do Działu Obsługi Metzink sp. z o.o. pod adresem: ul. Jana Czochralskiego 4, 61 – 248 Poznań, lub via e-mail na adres: sklep@metzink.pl.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń.
- 12 Dane osobowe.
- Dane osobowe Kupującego wykorzystywane i przetwarzane są przez Sprzedającego wyłącznie w celu realizacji zamówienia, a także, za zgodą Kupującego, w celach marketingowych polegających na przesyłaniu Kupującemu informacji handlowych Sprzedawcy. Administratorem danych jest Sprzedawca. Dane teleadresowe Sprzedawcy określone są w § 1 pkt. 3 niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupującego w sposób zgodny z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. Nr 133, Poz. 883 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną (Dz. U. Nr 144, Poz. 1204 z późn. zm.).
- Dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją umowy sprzedaży przez Sklep internetowy Sprzedającego. Dane osobowe będą przechowywane do dnia wygaśnięcia wszelkich roszczeń pomiędzy Sprzedającym a Kupującym oraz po jej zakończeniu, w celu realizacji przez Sprzedającego praw i obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności przepisów podatkowych. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest wykonywanie umowy na rzecz Kupującego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwia dokonywanie zakupów poprzez Sklep internetowy Sprzedającego.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto, przysługuje mu także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Kupujący posiada także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Sprzedający dochowuje najwyższej staranności w ochronie danych osobowych oraz prawa do prywatności. Wszystkie wykorzystywane przez niego środki ochrony informacji odpowiadają standardom ochrony, o których mowa w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych oraz w innych powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- 13 Postanowienia końcowe.
- Sprzedawca informuje Kupujących o istniejącej u niego polityce prywatności. Akceptacja polityki prywatności jest warunkiem niezbędnym dla dokonania zakupu w sklepie internetowym Sprzedawcy.
- Do umów sprzedaży zawartych w ramach Sklepu internetowego stosuje się prawo polskie i język polski.
- Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem występującym jako podmiot prowadzący działalność gospodarczą i dokonujący zakupu produktów w ramach tej działalności, powstałe w związku z funkcjonowaniem Sklepu internetowego, będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo dla Sprzedawcy Sąd gospodarczy.
- Spory, pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, rozstrzygane będą przez właściwy w sprawie Sąd powszechny.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie sklepu. Zmiany obowiązują od daty opublikowania ich na stronie Sklepu, co zostanie opatrzone stosowną adnotacją na końcu Regulaminu.
- Składając zamówienie Kupujący akceptuje treść niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych powyższym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta (t.j Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz. 2105, z 2022 r. poz. 2337, 2581, z 2023 r. poz. 1285, 1414).
- Prezentowane na stronie zdjęcia mają charakter poglądowy. Ze względu na technikę produkcji rzeczywisty wygląd produktów, a w szczególności sposób ich łączenia (tj. luty, spawy, klejenie i inne), rodzaj materiału (charakterystyka), kolory, wersje produktowe mogą różnić się od produktów pokazywanych na zdjęciach.
- W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu, z mocy prawa lub ostatecznego albo prawomocnego orzeczenia jakiegokolwiek organu administracyjnego lub sądu, zostaną uznane za nieważne lub nieskuteczne, pozostałe postanowienia niniejszego Regulaminu zachowują pełną moc i skuteczność. Postanowienia niniejszego Regulaminu nieważne lub nieskuteczne, zgodnie ze zdaniem 1 zostaną zastąpione postanowieniami ważnymi w świetle prawa i w pełni skutecznymi, które wywołują skutki prawne zapewniające możliwie zbliżone do pierwotnych korzyści gospodarcze dla każdej ze Stron.
Regulamin sklepu został zaktualizowany w dniu 01.02.2024 r. przez Administratora Sklepu.